Mit együnk az életerős hajért?

1.       A-vitamin

Faggyútermelésért felelős vitamin. A haj szempontjából a fejbőrön képződő olajért, mely erősíti, védi a kiszáradástól és fényessé teszi a hajat. A-vitaminban gazdag zöldségek a brokkoli, sárgarépa, spenót, kelkáposzta, sütőtök, spárga, édesburgonya.

2.       B-vitaminok

A haj védelmében szinte mindenért felelős vitaminok. Hiányuk hajhulláshoz, kopaszodáshoz, korpásodáshoz és korai
őszüléshez vezethet. Sok B-vitamin található a halakban, élesztőben, magvakban, tojásban és a hüvelyes zöldségekben.

3.       C-vitamin

Nélküle fénytelenné és töredezetté válhat a haj. Nem csak az immunrendszerünk gyengül le nélküle, hanem a hajunk is. A legtöbb C-vitamin a narancsban, kiviben, citromban, gránátalmában és a paprikában található.

4.       E- vitamin

A haj fényességéért, szépségéért felelős vitamin. E-vitaminban gazdag ételek a gabonatermékek, növényi olajok, zöld
főzelékek és belsősségek.

5.       Vas

Egyes kutatások szerint a vashiány kopaszodást eredményezhet, mely fordítva is igaz: a hajhullással szenvedők nem
fogyasztanak elég vasat. Vasban dúsak a húsok, de leginkább a máj, valamint a legtöbb zöldség és a tojássárgája.

6.       Kén

A keratin alkotóelemihez szükséges, a keratin pedig a haj és körmök növekedéséhez. Kénben gazdag ételek a sovány
marhahús, tojás, hal és káposztafélék.

7.       Szilícium-dioxid

Nélküle erőtlen és vékonyszálú lenne a haj. Természetes forrása a banán, zab, sör és mazsola.

8.       Cink

Ez az ásványi anyag hiánya is felelős lehet a hajhullásért a hormonrendszeren keresztül.  Megfelelő mennyiség esetén azonban a haj gyorsabban nő, kevésbé lesz hajlamos korpásodásra. Sok cinket tartalmaznak a tengeri halak, az élesztő és a tökmag.

9.       Kálcium és fehérjék

A haj szerkezetének építésében vesznek részt. Természetes forrásuk a tej, tejtermékek.

10.   Mangán

Hiánya hajszínvesztést okozhat, kevésbé nő a haj. Mangánban gazdag ételek a teljes kiörlésű gabonafélék, hüvelyesek, korpa, fehérrépa, sárgarépa és dió.

 

A kiegyensúlyozott táplálkozás minden téren fontos szervezetünknek, így a hajnak is. Ha odafigyelünk, mit eszünk, megelőzhetjük a hajhullást, a kopaszodást.