Miért figyeljünk a folyadékfogyasztásunkra?

Szerveztünk 2/3-a víz, ezért elengedhetetlen megfelelő működéséhez. Így nyáron – mikor a nagy melegben a normálisnál jobban izzadunk – kellően fontos ennek pótlása. A legjobb, ha tisztán vizet iszunk, tehát nem cukrozott üdítőitalokkal, gyümölcslevekkel vagy alkohollal próbálkozunk. Az alkohol ráadásul szárítja a szervezetet, mert az annak lebontásához a szervezet vizet használ.

Ha a szervezet nem jut naponta megfelelő vízmennyiséghez, akkor a test vízháztartásának egyensúlya felborul. Ez hosszútávon a szervezet kiszáradásához vezet. Ennek jelei lehet a fejfájás, a teljesítőképesség és koncentrálóképesség csökkenése és a szomjúság is. Tehát, mikor már szomjúságot érzünk, akkor már vízhiányunk van, és nem csak akkor kell pótolni, hanem folyamatosan! De miért olyan fontos ez?

A vízhiány nem csak belsőleg teszi próbára szervezetünket, de bizony külsőleg is megmutatkoznak jelei. Az anyagcserezavarok mellett hamar öregedik a bőr, ráncosodik és kiszárad. A fejbőr is szárazabbá válik, a hajszálak töredezni kezdenek és a hajhagymák megviseltek lesznek. Mindezek együtteseként korai hajveszteség, hajhullás alakul ki.

Természetesen nem csak belsőleg, de külsőleg is pótolhatjuk a vízhiányt. Léteznek olyan hajkozmetikumok, samponok és balzsamok, melyek elősegítik külsőleg regenerálni a hajszálak szerkezetét, segítik visszanyerni
az elvesztett nedvességet.

Gondoljunk belső egészségünkre, mert a legtöbbet a helyes táplálkozással és megfelelő életvitellel tehetünk a korai kopaszodás ellen!