fbpx

10 házi praktika a hajhullás ellen

Még mielőtt pánikolni kezdenénk a lefolyó vagy a hajkefe tartalmától mindenek előtt fontos tisztázni, hogy a hajhullás egy természetes folyamat, egészen addig, amíg 70-100 hajszál között mozog értéke. Ha viszont hajmosás után több mint 300 hajszál is a lefolyóban landolna érdemes orvoshoz fordulnunk. A hajápolás kezelése ebben az esetben összetett feladat és nagy odafigyelést, de még nagyobb türelmet igényel.
A népi gyógymódoktól ne várjunk azonnali csodát, és ne keseredjünk el, ha a látható eredmény még várat magára. Körübelül 1 hónapos intenzív ápolás szükséges, hogy elérjük a kívánt hatást. Íme a TOP 10-es lista a hajhullás kezelésére:

1. Házi hajpakolás

Keverjünk össze levendula-, cédrus-, kakukkfű- és rozmaringolajat – mindegyikből 5 cseppet ehhez adjunk 30 milliliter jojobaolajat (ha épp nincs otthon jó a szőlőmagolaj is), ezt a keveréket egyenletesen vigyük fel a haj teljes
hosszára. A hajpakolást heti három-négy alkalommal ismételjük meg, és addig folytassuk, amíg javulást nem tapasztalunk. Rendszeres használata már bizonyítottan kezeli és megállítja a hajhullás folyamatát.

2. Rozmaring infúzió hajhullás ellen

Vegyünk egy nagyobb teás bögrét, amiben 2 teáskanálnyi apróra vágott rozmaring levelet kb 3 deci vízzel forrázzunk le. A leveleket egy jó 15 percig hagyjuk ázni. Vattakorong segítségével jól dörzsöljük be a hajgyökereket, majd oszlassuk el a haj teljes hosszán. Ezt a pakolást nem szükséges leöblíteni, nyugodtan rajta hagyhatjuk a hajon.

3. Citromos bedörzsölés

A
citrom a haj esetében is külsőleg is és belsőleg is csodaszerként hat. Pár csepp citromlevet hajmosás előtt alaposan dörzsöljük fejbőrünkbe. Mivel természetes bőrradírként funkciónál a fejbőr számára, csökkenti a korpásodást, zsírosodást, eltünteti az elhalt hámsejteket és megszünteti a fejbőr viszketését.

4. Tojássárgás samponozás

Attól függően, hogy milyen hosszú a haj törjünk fel 1, szükség esetén akár 2 tojást is, majd válasszuk szét a fehérjét a sárgájától. A fehérjére most nem lesz szükségünk, nyugodtan elhasználhatjuk sütéshez. Verjük fel habosra a tojássárgáját, majd egy kis langyos vízzel keverjük össze. Végül alaposan masszírozzuk be a fejbőrbe. Hagyjuk hatni pár percig, mivel így serkentjük a fejbőr vérkeringését, ami jótékony hatással van a hajhagymákra. Figyeljünk arra, hogy amit végeztünk kíméletesen töröljük meg a hajunkat a törölközővel, és arra is ügyeljünk, hogy ne dörzsöljük túl erősen.

5. Dióleveles hidratálás

Forrázzunk le egy maréknyi szárított diólevelet, öntsük át egy tálba, és hagyjuk kihűlni. Amint kellemes a hőmérséklete áztassuk benne a hajunkat kb 15 percig.

6. Uborkás dzsúsz

Hosszú uborka levéből készítsünk dzsúszt és dörzsöljük át vele a hajgyökereket. A benne levő szilícium és kén serkenti a hajnövekedést.

7. Gyógytea mix

Bojtorjángyökér, csalánlevél, fűzfalevél, római kamilla, ökörfarkvirág. (A felsorolt gyógynövényeket 1:1 arányban alkalmazzuk, majd ízlés szerint ízesítsük.)

8. Vitamin dopping

A következő vitaminok nélkülözhetetlen az egészséges hajszálak számára valamint megelőzik a hajhullást:

A-vitamin – úgy viselkedik, mint egy antioxidáns, segíti a faggyútermelést (a haj természetes védőrétege). Megtalálod a halban, tojásban, hagymában, spenótban.

C-vitamin – egészségessé teszi a fejbőrt, megvédi a korpásodástól, száradástól.

E-vitamin – táplálja a fejbőrt, hozzájárul a hajszálak egészségéhez

Biotin – segít megelőzni a haj korai őszülését

Inozitol – megelőzi a hajhullást

B3-vitamin – elősegíti a vérkeringést, és ezáltal egészségesebbé teszi a fejbőr sejtjeit

B5-vitamin – megállítja a hajhullást és segíti az új hajnövekedést

B6-,B12-vitamin – szerepet játszik az egészséges hajnövekedésben

9. Jótékony aminosavak

L-cisztein és L-metionin – ezek az aminosavak javítják a haj minőségét és szerkezetét, megelőzve a hajhullást.

Ciszteint tartalmazó ételek: szárnyashús, joghurt, tojás, fokhagyma, piros paprika, brokkoli, lenmag.

L-metionint tartalmazó ételek: tojás, sajt, hús, borsó, bab, magvak és diófélék.

10. Rendszeres masszázs

A hajhulllás egyik fő kiváltó oka lehet a mindennapi stressz, így a rendszeres fejmasszázs nem csak javítja a hajhagymák vérellátását, de oldja a szorongást is. Amennyiben időnk engedi reggel és este öt perc lassú, közepes erősségű fejmasszázst alkalmazzunk, akár a kádban ülve, akár tv nézés közbe és az eredmény nem várat majd sokáig magára.

Bezár

Várj! Van egy ajánlatunk!

Csatlakozz te is a már több mint 3000 elégedett páciensünkhöz.
Személyre szabott árajánlatunkhoz jelentkezz ingyenes konzultációnkra!