fbpx

Vitaminokból és nyomelemekből sosem elég!

A réz tulajdonképpen egy nyomelem, mely többek között szervezetünk anyagcseréjében fontos enzimeknek segédkezik. Ezek mellett elősegíti a vas beépülését a hemoglobinba. Ebből következik, hogy ha valakinek réz hiánya van, az is okozhat vérszegénységet, nem csak a vashiány. Továbbá a réz fontos immunrendszerünk erősségének megtartásában is. A rézzel együtt képes csak ez a rendszer felvenni az eredményes harcot az idegen anyagok ellen. A réz érrendszerünk felépítésének is fontos, pontosabban annak rugalmasságának megtartásához. A vashiány következtében kialakult ér-rugalmatlanság, valamint a növekvő koleszterinszint miatt érelmeszesedés veszélye is fennállhat.

A haj szempontjából a réz elengedhetetlen, hiszen részt vesz a szerkezetének felépítéséhez szükséges melanin termelésében is. Tehát fontos nem csak a haj, de a bőr pigmentációjában is. Szervezetünk rézhiányára nem csak
különféle betegségek hívhatják fel figyelmünket, hanem ha hajunk töredezetté, a hajszálak megviseltté válnak. Végső esetben a rézhiány jele lehet a hajhullás is.

Épp ezért fontos gondoskodnunk szervezetünk megfelelő réz-szintjének megtartásáról is. Természetesen ehhez elég, ha megfelelően és teljes értékűen táplálkozunk. Tehát kerüljük a finomított élelmiszereket, ugyanis a réz legegyszerűbb beviteli módja a teljes kiőrlésű élelmiszerek fogyasztásával lehetséges. Emellett számottevően megtalálható még aszalt gyümölcsökben és különféle magvakban, például dió és mogyoró.

Bezár